Τα δικαιώματα μας όταν ταξιδεύουμε με πλοίο μας υπενθυμίζει, αλλά και μας γνωρίζει η ΕΚΠΟΙΖΩ, αφού κάθε καλοκαίρι δεν είναι λίγα τα παράπονα που καταγράφονται για τη «συμπεριφορά» των υπευθύνων μέσα και έξω από τα πλοία. Στην προσπάθεια της ΕΚΠΟΙΖΩ να συντομεύσει η ψήφιση του νέου νόμου για τα «Δικαιώματα-υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις επιβατικές τακτικές θαλάσσιες μεταφορές» για την περαιτέρω διεύρυνση και κατοχύρωση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, προσπαθεί να ενημερώσει εμάς τους καταναλωτές για τα εν λόγω διακαιώματα.
Τα μέλη της ΠΟΜΕΚ έχουν καταθέσει προτάσεις ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη προστασία του καταναλωτή και σε αυτό το χώρο.
Ταξιδεύοντας με πλοίο:
? Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω το ποσό που είχατε καταβάλει. Αν η ταλαιπωρία σας ήταν υπερβολική (κατά την διάρκεια καθυστέρησης του πλοίου) μπορείτε να διεκδικήσετε και αποζημίωση.
? Εάν δεν ταξιδέψετε και ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου. Υπεύθυνος για την καταβολή του εισιτηρίου είναι ο ναυτικός πράκτορας.
? Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
? Οι όροι που αναφέρονται στο εισιτήριο καθώς και στην απόδειξη μεταφοράς οχήματος πρέπει να είναι εγκεκριμένοι από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας
? Ο επιβάτης δικαιούται να μεταφέρει αποσκευές, το βάρος και ο όγκος πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής ευθύνεται ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα του πλοίου. Ο επιβάτης δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο στα 736,70 ? ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.
? Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο.
? Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπο αρμόδιες λιμενικές αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων. Όσον αφορά στις καντίνες των πλοίων, η ΕΚΠΟΙΖΩ είναι ιδιαιτέρως προσεκτική, αφού τα περισσότερα παράπονα αφορούν τους ανθρώπους που εκμεταλλεύονται αυτό το κομμάτι του πλοίου.
? Πρέπει να υπάρχουν ανηρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία στους οποίους θα αναγράφονται με ευκρίνεια όλα τα προς πώληση είδη και οι τιμές τους
? Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής και να ελέγχει τις αναγραφόμενες τιμές με τις τιμές των τιμοκαταλόγων
? Προσοχή τα παρακάτω είδη είναι σε διατίμηση. Πρέπει υποχρεωτικά να υπάρχουν στην καντίνα κάθε πλοίου. Ο καταναλωτής να επιμένει να λαμβάνει τα προϊόντα αυτά στις τιμές της διατίμησης:
Εμφιαλωμένο νερό 500ml έως 0.50 ?
Εμφιαλωμένο νερό 750ml έως 0.70 ?
Τοστ με ζαμπόν + τυρί έως 1.80 ?
Τοστ με τυρί έως 1.60 ?
Σάντουιτς με ζαμπόν + τυρί έως 1.70 ?
Σάντουιτς με τυρί έως 1.50 ?
Ελληνικός καφές (μονός) έως 1.60 ?
Καφές φίλτρου γαλλικός (μονός) έως 1.60 ?
Καφές εσπρέσσο (μονός) έως 1.70 ?
Καφές στιγμιαίος (νες καφέ, φραπέ) έως 1.60 ?
Τσάϊ σε ρόφημα έως 1.60 ?
Οι παραπάνω τιμές είναι τελικές. Ισχύουν μόνο γι? αυτούς που σερβίρονται όρθιοι στο κυλικείο και όχι για όσους κάθονται και δίνουν παραγγελία σε σερβιτόρο.
Η τιμή του καφέ δεν διαφέρει με την προσθήκη γάλα.
Εάν παρόλα αυτά αντιμετωπίσετε πρόβλημα απευθυνθείτε στα κατά τόπους λιμεναρχεία και στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, τηλ. κέντρο: 210 4191700
Πηγή reporter